Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2008

Ο Καίσαρας από την Κάσο

Μετοίκησε με το λαούτο του στη Θεσσαλονίκη από την Κάσο πριν από έξι χρόνια. Συνεχίζει να σκαρώνει τραγούδια, τα οποία και παρουσιάζει κάθε χρόνο σε μουσικές σκηνές κυρίως της Θεσσαλονίκης, αλλά και όλης της Ελλάδας

Ο νέος χρόνος βρίσκει τον Καίσαρα να ξεκινά τα μουσικά του ανταμώματα στο «Σαράι» με ανανεωμένη παρέα μουσικών και καινούριο πρόγραμμα...

Από πότε έχεις μετοικήσει στην Θεσσαλονίκη; Τυχαία ήρθα για πέντε μέρες να δω κάτι φίλους και οι πέντε μέρες έγιναν έξι χρόνια! Από το Σεπτέμβρη του 2002 είμαι εδώ, τόσο απλά, έχοντας γνωρίσει ωραίους ανθρώπους που με κρατούν εδώ…

Και το όνομα «Καίσαρας» από πού προήρθε; Είναι του παππού μου το όνομα, που ήταν μισός Ιταλός και μισός Έλληνας…

Τι ήταν αυτό που δεν σε κρατούσε άλλο στην Κάσο και τι σε κρατάει στην Θεσσαλονίκη… Στην Κάσο δεν υπάρχουν δουλειές το χειμώνα -αλλά ούτως ή άλλως έλειπα το χειμώνα σε Αθήνα και Αμερική. Εδώ μου άρεσε η πόλη και οι άνθρωποί της, ο τρόπος ζωής.

Από πότε κατάλαβες ότι μπορείς να γράψεις μια μελωδία που έχει τη δυνατότητα να συγκινήσει και άλλους ανθρώπους; Τυχαία έγινε, όταν ήμουν δεκαέξι χρονών, σκάρωσα ένα τραγουδάκι σε στίχους δικούς μου που είχα έτοιμους. Τυχαία βγήκε η μελωδία την οποία έγραψα στο λαούτο και σιγά - σιγά έγινε ό,τι έγινε. Είμαι αυτοδίδακτος μουσικός, έπαιζα και παίζω σε γάμους και πανηγύρια στην Κάσο με τον πατέρα μου και τα ξαδέρφια μου…

Ποια είναι η λογική, η φιλοσοφία σου όσον αφορά στο τραγούδι; Το τραγούδι είναι χαρά, είναι κέφι και γλέντι. Στα καλά καθούμενα, μια παρέα μαζεμένη με δυο ποτήρια κρασάκι και καλή διάθεση στήνει γλέντι -από το πουθενά, χωρίς μικροφωνικές, χωρίς αφίσες, χωρίς τίποτε. Αρκεί η διάθεση από μια ομάδα ανθρώπων…

Τα τραγούδια σου δεν είναι όλα όμως απλά χαρούμενα… Ναι, ίσως και γι’ αυτό να τα έκανα να μην είναι… Το γλέντι, τη χαρά και το χορό τα είχα σε καθημερινή βάση. Μου έλειπε το συναίσθημα από τη μουσική, οι μπαλάντες, το παράπονο το περήφανο…

Τι σκέφτεσαι όταν παίζεις, πού ταξιδεύεις; Τα αυτιά μου με βοηθούν όταν παίζω να γουστάρω… Τα μάτια μου τα κλείνω σχεδόν πάντα όταν τραγουδάω, δεν μπορώ να κάνω αλλιώς, γίνεται από μόνο του, ενστικτωδώς… Μακάρι να ήξερα τότε πού είμαι… Πού είναι αυτός ο τόπος να πάω να την αράξω…

Ξεκίνημα για φέτος στο «Σαράι» με νέα σύνθεση… Το «Σαράι» είναι ένας πολύ φιλόξενος χώρος, που το έχουν φίλοι στην Τούμπα, στην πρώτη μου γειτονιά στη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό υπάρχει κι ένα συναισθηματικό δέσιμο… Ο υποφαινόμενος παίζει λαούτο και καχόν, ο Βαγγέλης Κόντος είναι στην κιθάρα, ο Σάκης Αμπατζίδης στο πιάνο και ο Χάρης ο Βορεάδης στα κρουστά. Μαζευτήκαμε μια νέα παρέα από τέσσερα καλά παιδιά φέτος με τη διάθεση να παίξουμε τραγούδια που μας αρέσουν. Παίζουμε δικά μας τραγούδια που δεν έχουν ακόμα εκδοθεί και τραγούδια που θα θέλαμε να τραγουδήσουμε μαζί με φίλους που θα έρθουν να μας ακούσουν. Σε λίγο θα βρούμε και το όνομα της νέας μπάντας - ομάδας…

Πώς ονειρεύεσαι την αγαπημένη σου μουσική ατμόσφαιρα; Θέλω να έχω καλούς ανθρώπους δίπλα μου… Θέλω να ακούω τραγούδια από ανθρώπους που να μας ερεθίζουν και να μας σηκώνουν την τρίχα με ωραίες μουσικές, έτσι να παίζουμε, να τραγουδάμε, να ταξιδεύουμε και γενικά να υπάρχει η μουσική στην καθημερινότητά μας. Για καριέρες και τέτοια δεν μπορεί να ξέρει κανείς τίποτε, περνάμε καλά και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει, δεν υπάρχει λόγος να αγχωνόμαστε….

Ποια ανθρώπινη συμπεριφορά αποστρέφεσαι; Την ψεύτικη… Δεν υπάρχει λόγος να λέμε ψέματα. Το πιο εύκολο πράγμα είναι να πεις την αλήθεια, να πεις αυτό που σκέφτεσαι χωρίς να το στολίσεις και να το φτιάξεις για θα είναι αρεστό σε αυτόν που θα το ακούσει…

Σκοπεύεις να εκδώσεις σε δίσκο τα τραγούδια σου; Το ελπίζω κάποια στιγμή να ωριμάσουν οι συνθήκες και να γίνει, πάντα με την κατάλληλη παρέα για να κάνουμε κάτι τέτοιο. Όπως κατάλαβες μ’ αρέσει να λειτουργώ ομαδικά…

Δάνεισέ μας ένα στιχάκι σου, μια μαντινάδα από την Κάσο…«Της καρδιάς μου τα κλειδιά, στη θάλασσά μου μέσα, ποιος τα ‘βρε ποιος μου τα ‘δωσε, κι άνοιξες κι ήμπες μέσα». Είμαστε όλοι ένα σόι στην Κάσο, ξαδέρφια με γλεντζέδικη προσέγγιση απέναντι στη μουσική, έτοιμοι για χορό και τραγούδι…

info: Σαράι, Γ. Λαμπράκη 23,

Τ: 2310 943833

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου

by χρήστο μιχαλέρη

Δεν υπάρχουν σχόλια: